www lw cad.pl.

Życie jest chwilą wieczności


1/4 cala = 6,3mm.

Edit: Dokładnie 0,25 cal = 6,35 mm


nic dokladnie - BZDURY!!

to jest w calach, ale gwintów rurowych (G) - dokładnie opisane w normie PN-79/M-02030, a nie w calach metrycznych!

G1/4" = ~ 12mm

a teraz pytanie do autora watku, chodzi Tobie o srednice wewnetrzna w najmniejszym pkcie zaworu? wyglada ~6-8mm, zagadaj do usera aiki, to zmierzy w PN i poda dokladnie

edit:

piekna tabela dla gwintów rurowych: http://www.lw.cad.pl/r_gw_rur_walc.htm

zapamietajcie linka, bo walcowany temat miliard razy...
Ten post był edytowany przez Samhain dnia: 07 Marzec 2010 - 14:13



http://www.lw.cad.pl/index.html#projekty <-- prywatny poradnik mechanika
http://pkm.edu.pl/ <--- podstawy konstrukcji maszyn
Stronki dobre, zarówno dla uczących się w technikach mechanicznych jak i studiujących na uczelniach wyższych technicznych.



Witam!

pr0, odnosnie doboru kolanek ,proponuje przylutować kolanka miedziane 12 mm tzw. nyplowe (z jednym kielichem).Średnica zewnętrzna kielicha to 14 mm .Pod tym
http://www.lw.cad.pl/r_gw_rur_walc.htm adresem masz podane średnice ,zarówno otworów jak i gwintów.




Szukałem i znalazłem
http://www.mod-planet.com...opic.php?t=1311


Hehe, przyklejone tematy czasem trudno znaleźć


To ja jeszcze przypomnę precyzyjne dane o interesujących gwintach:

http://www.lw.cad.pl/r_gw_rur_walc.htm



burczas, fotka nic nie da. Trzeba grzebieniem zmierzyć gwint. Gwinty drobnozwojne to również gwinty metryczne. Tutaj jest tabela gwintów metrycznych http://www.lw.cad.pl/r_gw_metr.htm . Możesz sprawdzić jeszcze nie mając grzebienia licząc ilość zwojów na 1 cm długości śruby.



Jeżdżę GR-em w terenie, a po szosie WJ-tem.

Jak chcesz założyć 31" to lepiej już nic nie zmieniaj, jak zmieniać to na 33"-35".

Chcąc jeździć off-road trzeba mieć prześwit i tego nie ominiesz.

Co do ukręcania półosiek czy mostów. Jak założysz Simexy lub Swampery to i na 31" urwiesz lub uszkodzisz jak ostro dasz gazu w starym Jeepie.

Taka budowa auta. Dlatego też zadałem pytania czy chcesz dla szpanu czy w teren?

Jeśli ma dobrze wyglądać i czasem błotem pochlapać to 33” BFG MT Polecam i myślę ze będziesz zadowolony. Na 35” wyglądał by i jechał o niebo lepiej w terenie, ale 35” beż użycia szlifierki mogą nie wejść do Jeepa.

P.S.

Co do przeliczenia CM na cale i odwrotnie proszę bardzo stronę:

http://www.lw.cad.pl/jedn/jedn_dlug.htm

Teraz to już można wszystko sobie policzyć:)

[ Dodano: 2007-07-10, 00:05 ]



tu: http://www.lw.cad.pl/r_gw_cal.htm masz tabelę gwintów calowych, pomierz odkręconą śrubę i będziesz wiedział jaki jest jej rozmiar, później zostaje zamówić sobie odpowiednią w najbliższej firmie handlującej śrubami



hmm znalazlem cos takiego i zgadza sie - powinno byc dokładnie 9.61 kN : http://www.lw.cad.pl/jedn/jedn_sila.htm

zobaczę ile kosztuje zmiana w dowodzie rejestracyjnym - ew. wyrobienie nowego , ale chyba taniej niz kolejny przegląd w innym miejscu ( 100 zł )



Ja bym też nie radził wciskać na siłę. 0,1 mm to już zupełnie inne pasowanie i może być problem ze ściągnięciem.

http://www.lw.cad.pl/tolerpas/r_pas_st_otw_h7.htm

Tu są pasowania akurat dla stałego otworu, ale zasada ta sama. Zauważ, że dla przedziału wymiarów 50 - 65 mm różnica 0,1 mm (czyli 100 mikrom) to różnica między pasowaniem H7/d8 a H7/h6 lub nawet j6.




No kurcze kolego to nie wiesz, że zawsze musisz uwzględnić tolerancję 0,2mm??
Łożysko o średnicy 10mm pracuje w łożu o średnicy wew 10,2mm. Luzu wtedy nie ma a łożyska ładnie wychodzą bez użycia prasy.


Hmmm, kolego mam prośbę abyś nie wygłaszał teorii które nie mają nic wspólnego z prawdą. Owszem wchodzą, ale łożysko obraca się w gnieździe razem z wałkiem powodując, że sens stosowania łożyska jest żaden.

Otóż gniazdo pod łożyska wykonuje się zgodnie z pasowaniem wg stałego wałka czyli średnicę zewnętrzną łożyska traktuje się jako wałek o dokładności wykonania w tzw. "0" czyli dla np. typowego łożyska do naszych potrzeb wynosi ono dokładnie 11 mm. Natomiast otwór pod łożysko wykonuje się w tzw. pasowaniu w zależności od rodzaju stosowanego łożyska. I teraz najważniejsze : odchylenie +/- od wymiaru łozyska dobiera się z tabeli i zależy ono od średnicy wałka czyli w tym przypadku zewn. średnicy łożyska. Dla tego łożyska można wykonać pasowanie luźne czyli z tabeli dla średnicy od 10-18 mm średnica otworu pod łożysko powinna być w przedziale 11,032 do 11,059 mm.

Poniżej tabela co prawda wg stałego otworu ale to dla zobrazowania aby było wiadomo o co chodzi

http://www.lw.cad.pl/tolerpas/r_pas_st_otw_h7.htm




witam !! przydatny link - http://www.lw.cad.pl/index.html . pozdrawiam !!
znamy lubimy ,korzystamy i to często :)

wlaściwie to nie wiem czemu przyjąłem że wszyscy znaja tę stronę i jej nie umiesciłem tu na forum ..........hmmmm




Witam,

Poszukuję jakieś tabeli z gwintami tego rodzaju, ponieważ potrzebuję wykonać ten gwint, mam gwintownik Tap, NPT, 1/4"-18, a dokładniej jaki otwór wywiercić pod ten gwint.

Z góry dziękuję.
Mariusz.


Co do otworu to musisz przeliczyć. Ale to powinno pomóc:

http://www.lw.cad.pl/din_gwint/s192.jpg

Ja robiłem gwint NPT 1/8" -27 i chyba wierciliśmy otwór 9,5 ale muszę sprawdzi. Mieliśmy sprawdzian więc nie było problemu. Ale tobie by wyszło chyba 12.5. Wychodzi wymiar E1 z rys.



ost sam sprawdziłem miałem śrubę m 8 zrobiłem dziórkę wiertłem fi 7,5 i nagwintowałem, i co sruba lata na boki w gwincie, wiec radzę czi o milimetr mniejszą dziurkę zrobić i wtedy gwintować.

istnieć napewno istnieją, a czy pan google ich przypadkiem nie ma???

OOO spytałem i znalazłem http://www.lw.cad.pl/r_wiertla_gw_metr.htm wynika z tego że do m4 potrzebujesz 3,3 lub 3,5

pozdrawiam

Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Życie jest chwilą wieczności